νεκυιων ερμύσεις (αρ. 3)

γιωργος καλλεργης

της Κατερίνας

————-

 

κανέναν έρωτα ποτέ δε γνώρισα τόσο οδυνηρό και τόσο πολύτιμο όσο τον δικό σου, εγώ, εγώ που είμαι η εκδίκηση των θεών κι η κορύμβασις των αλαστώρων, κανέναν έρωτα ποτέ δεν ένιωσα παρά τον έρωτά σου που μου ρημάζει το κεφάλι και μου χαράσσει τη καρδιά στη σημασία του ανθρώπου. και λένε πως ο μεγαλοφυής βλέπει τον κόσμο σαν μια δραματική σύνθεση, κι έχουν δίκιο να το λένε γιατί εγώ αντικρύζω αυτόν τον έρωτα σαν την σύνθεση του κοσμικού δράματος που διαπερνάει το στήθος που με τόσο κόπο το έφτιαξα σκληρό για να αντέξει η Ιστορία τον επαναπατρισμό της. πουθενά όμως και με κανένα ρούχο, με καμιά σκληραγωγία και σε καμία ρήση δεν βρήκα την αλήθεια που με συνθλίβει, παρά μαζί σου να νιώθω σαν ύστερος Ρωμαίος, όλο το κόσμο να διαφεντεύω εκτός από τον ίδιο μου τον εαυτό, γιατί όλα μου τα υπάρχοντα της ψυχής ελληνικά είναι κι είναι ο έρωτάς σου αυτός, το άρμα με τα εκλεκτά άλογα κι ο  έρωτας ως τέχνη ριζωμένη στους αέρηδες που μαστιγώνουν τα ακρόδρυα του δέντρου. σε εκείνες τις νόστιμες οσμές και στις λάσπες του άσεμνου, όπου λαφυροκοιμάται η σκέψη έχω υπάρξει νικήτης ναι, μα χωρίς εσένα αιώνια έχω υπάρξει ο παντοτινά χαμένος. αλλά κι ως άνθρωπος πραγματικός, σαν άνθρωπος της μικρής του επιθυμίας, με τα μεγάλα βάρη καταχωνιασμένα στο πεζό στιλ που το μονόφθαλμο ποτέ δεν θα κατανοήσει στις αντιφάσεις, ανάμεσα στον αναπόδραστο προορισμό της ειμαρμένης και στο κοινό για όλους ριζικό την αίσα, αθόρυβος πρωταγωνιστής του δρόμου έγινα από ένα δωμάτιο και χαιρετώ αγνώστους μόνο για να τους ρωτώ τι καιρό κάνει. όπως εκείνος ο άνθρωπος που μυρίζει ένα λουλούδι, ένα μαύρο ομηρικό μενεξέ ή μια  εύωσμη μυστηριώδη σύλφι, ως άνθρωπος που κάνει την εργασία του με την τονικότητα του σφυγμού του,  στην αισθητή επίδραση για ολόκληρο το πολιτισμό του καιρού του, φόρεσα τη μάσκα για να διώξω κάθε μάσκα και κάρφωσα στον πάσσαλο τον εαυτό για να λατρέψεις το γλεντζέδικό θείο που πενθεί την απουσία σου.

About giorgos kallergis

nulla dies sine linea
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

