εισαγωγη στην καθαροτητα (αρ. 2)

γιωργος καλλεργης

—————–

τιποτα δεν κρατω

τιποτα απο αυτο που αισθανομαι

τιποτα εξω απο το στερνο της γλωσσας και της πετρας που λιγο σωθηκε

την ιεροτητα λοιπον, ναι την αποζητω. ετσι οπως ακριβως ζω. οπως αισθανομαι, οπως ονειρευομαι και ετσι οπως θα πεθανω.

ομως δεν θα πεθανω εξω απο ενα δικαιο αφου μεσα σε ενα δικαιο δεν μεγαλωσα, αλλα εμαθα να επιβιωνω χωρις να πουλαω τα ματια μου και χωρις να βουλωνω τα αυτια μου.

ετσι ηρθε και με βρηκε η δικαιοσυνη.

τωρα μαλιστα θα σκεφτεσαι τι λεει τουτος εδω? ποσο ηπιε παλι. τι μαλακιες λεει?

πρεπει στα βασικα σημεια της υποθεσης λοιπον, να ξερεις οτι γραφω στα αρχιδια μου τι γνωμη εχεις για εμενα.

γιατι το μονο που εχει σημασια οταν εχεις αναγκη να αγαπηθεις, ειναι να πηγαινεις εκει που σε αγκαλιαζει οτι αισθανεσαι πως σου ταιριαζει.

αλλιως δεν εχει νοημα. θα προσπαθεις παντα να επιβαλεις εναν δογματισμο που σου επεβαλαν χωρις να εχεις καν αισθανθει ποτε, πως το πραγμα, κατα φυση διαφερει. ετσι θα εχεις χασει ακομα και το προνομιο να καυχιεσαι πως ξερεις να πολεμας.

να λοιπον γιατι πηρα θεση εαυτου, θεση πολιτικη, αλλα και θεση επι παντως επιστητου υπερ των θεων (και μεσα σε αυτους συμπεριλαμβανω και το μη ον-γιατι και το μη ον αν το καλοσκεφτεις, θεϊκο ειναι). να λοιπον γιατι λατρευω τους αριστερους, λατρευω τους αναρχιστες, και μεσα σε ολα, τιμω την ιστορικοτητα που με διαπερνα.

αυτο λοιπον επιδιωκω με την τιμη που μου εγινε ενα βραδυ ποιησης, να με επισκεπτει το φασμα.

ημουν δοκιμος αξιωματικος του ελληνικου στρατου τοτε. κι ως ετσι εκανα τη θητεια μου. ειχα και ενα θαυμασιο σπιτι πετρινο στην παλια πολη. κι ηταν ενα βραδυ που μπορουσα να ασχοληθω με αυτο που αγαπω να κανω απο παντα. να γραφω ποιηματα ζωντας ανεμελα.

εκεινη τη μερα ειχα χρονο να το κανω

και ετσι εκανα. εγραφα ποιηματα. συμβουλευομουν βιβλια, αδειαζα τα μπουκαλια, και ακουγα τη μουσικη μου.

το πρωτο που μπορω να πω οταν ειδα τη σκια να γλιστραει στην οροφη, ειναι πως την αναγνωρισα ως φυση θηλυκη

ξερεις, αν ειμαι κατι, ειμαι η οσμη της ερωτικοτητας μου. την γυναικα την μυριζομαι.
κι εκεινη ηταν κατι περισσοτερο απο γυναικα. ηταν η φυση της γυναικας.
και ξερω πολυ καλα γιατι ουρλιαζουν τα σκυλια εξω απο το σπιτι μου αυτη τη στιγμη.
τι περισσοτερο λοιπον να σου πω που να αξιζει το κοπο να ακουσεις να διαβασεις και να σκεφτεις εκτος απο εκεινα που εγω πρεπει να γραψω για να νιωσω συνεπης με οσα βιωσα?
τιποτα λοιπον. πες πως ειναι ενα βραδυ καποιου ευφανταστου που ηπιε λιγο παραπανω. οχι οτι δεν ηπια λιγο παραπανω. παντα το κανω αυτο. οποτε μην ανησυχεις.
ομως, για το μονο ομως που θα ΤΗΣ ζητησω συγγνωμη, ειναι οτι γελασα ειρωνικα και συνεχισα να γραφω τα ποιηματα μου σα να μη τρεχει τιποτα ενω την αναγνωρισα.
γιατι ναι. αν το καλοσκεφτω, για εσενα τα γραφω αυτα επαινη, και καποτε χωρις να το γνωριζω, μα κι ακομα οταν σε συναντησα, οταν εκεινο το βραδυ ηρθες να με βρεις, ακομα απορροφημενος που ημουν στη μανια μου, παλι το ιδιο θα εκανα αν ερχοσουν τη στιγμη που γραφω, οπως κι εσυ αν ησουν στη θεση μου, το ιδιο θα εκανες. γιατι ναι, αυτος ειμαι. και ναι αυτη εισαι. εσυ μια θεα, κι εγω ενας απλος ανθρωπος που βλεπει, ακουει, γραφει, και δεν μπορει να βαλει κατω τον κωλο του με τιποτα.
ετσι λοιπον, οπως εσυ εισαι θεα και με θεους ταιριαζεις, ετσι κι εγω ειμαι θνητος, και με τετοιους θα ερχομαι. αυτο με διδασκεις, και αυτο θα κανω.
ωστοσο περσεφονη κορη της δημητρας, ηταν τιμη μου που σε γνωρισα, τιμη μου που με επισκεφτηκες, και τιμη μου να σε εχω μεσα μου.
θα στρεψω λοιπον το προσωπο μου (που δεν το εχω και τοσο σε εκτιμηση η αληθεια ειναι, αν και προσπαθω για αυτο), σκεψη μεσα στο μουνι του κοσμου. και αγνη χαρα οπως εχω μεσα μου για την ομορφη ζωη, το ομοιωμα του θα φερω στα χερια μου που ειναι αδεια

About giorgos kallergis

nulla dies sine linea
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

