το ητορ

γιωργος καλλεργης

..απαλον τε σφ’ ητορ απηυρα/ Ομηρος ΙΛ, Λ’ στ. 115

—————–

Aκομα και οι αλλοτινοι επαγγελματιες επαναστατες φανταζουν ερασιτεχνες μπροστα σε αυτο που η ελληνικη γλωσσα αποκαλει ητορ. Γιατι το πραγμα δεν παει εκει και ετσι οπως μαθαινουμε απο τις παγιωμενες ορολογιες, ειτε κομματικες ειτε ιδεολογικες κι ουτε ρυθμιζεται απο τα ηθικα πεδια των ενοχων που προσαρμοζουν επανω στους ανθρωπους οι κυριαρχες ομαδες που εκπροσωπουν τις παρυφες των εκαστοτε συμβολισμων οταν στεφανωθουν τη νικη. Ο Λενιν λιγο πριν πεθανει το ηξερε αυτο και το εγραψε ως μαρτυρουν και οι «ζωντανοι» συντροφοι π’ακομα αγαπουν τις κοινωνικες ελευθεριες . Ο Μπακουνιν επισης, γνωριζε πως ο Μαρξ κατασκευαζε την σκλαβια της εργατικης ταξης επινοωντας την αποδραση της απο την οποια θα μπορουσε καλλιστα να μην εχει υπεισελθει ποτε στη θεση του ενοχου, ισως γιατι ηθελε να βλεπει σε εκεινην αυτο που βιωνε στην αναγκη που ειχε απο τον Ενγκελς. Ειχε γινει ο 20ετης συμβασιουχος του κεφαλαιου, ο οικονομικος του δεσμιος. Ο Σαρτρ εδω σε αυτο το σημειο με ενα τροπο, κανει την καλυτερη κριτικη στον Μαρξ, εντελως «μαρξιστικα» : εισαι καταδικασμενος να εισαι ελευθερος.

Ο κοσμος αλλαζει παντα απο εκεινους που απελευθερωθηκαν απο την ηθικη χωρις να χασουν την αγνοτητα με το ηθος τους. Και το ηθος δεν λες πως το εχεις κι ουτε μιλας ποτε για αυτο σε αλλους.

Κι εδω ακριβως βρισκεται το δισεπιλυτο προβλημα αναμεσα στην απολαυση και στο ηθος. Το μονο που μπορεις να κανεις χωρις να περιαυτολογησεις ασκοπα σκορπιζοντας την πολυτιμη ενεργεια της ιδιαιτερης φυσικης σου κλισης, ειναι απλα να το κοινοποιησεις ως επιθυμια.

Και τοτε, αν πραγματικα εχεις αποφυγει την φαυλοτητα εκεινη που στασιμοποιει το κυμα σου, η ενεργεια παιρνει τον δρομο της ιστορικοτητας σχεδον αυτοματα, με την ελαχιστη μονο ωθηση που απαιτειται. Ισα ισα μια μικρη σπρωξια, και η μαγεια ξεκινα.

Και μην περιμενεις να συμβει κατι εξω απο τα καθ’ιερωμενα της εμπειριας σου. Ο κοσμος κυλα ετσι οπως ακριβως τον αντιλαμβανεσαι οσο ηλιθιος ή οσο ευφυης αν νομιζεις πως εισαι. Επι της ουσιας μιλωντας, κανενα μυστικο δεν υπαρχει, ετσι και τετοια κρατημενο απο εσενα και κατα βαση ιδιαιτερο, εκτος απο τους ψιθυρους των ανθρωπων που τους νομιζουν ως σημαντικους και κατι το επικινδυνο, ή εν παση περιπτωσει κατι το υψιστης σημασιας. Αλλα, ομως, οι πιο πολλες εκπληξεις βεβαια, ουτως ή αλλως ειναι ενας μικρος οργασμικος θανατος, ή εστω ενας ξαφνικος υπνος επανω σε ενα κουρασμενο σωμα . Και συνηθως ονομαζουμε ατυχημα ο τι που αλλαζει τη ροη των γεγονοτων αντιθετα προς τις προσδοκιες μας.

Ξερεις, πολλοι ειναι εκεινοι που ψαχνουν να βρουν τη μαγικη γραμμη των αιωνων. Απο τη λεξη που ξεστομιζουμε τωρα μεχρι τον σεβασμο της λεξης πριν ο θνητος διανοηθει την λεξη, τοτε που η λεκτικη παρασταση ηταν στριμωγμενη και συμπιεσμενη αναμεσα στο φυσικο ερεθισμα και τον αναρθρο ηχο, μετα- χιλιαδες αγαλματα αισθησεων εχουν σμιλευτει ατυχως μεχρι να διαμορφωθει ενας καλος δορυφορος του Πολυκλειτου. το ιδιο παλι, δεν ισχυει μονο στην τεχνη, αλλα φανταζομαι πως το γνωριζεις αυτο.Ετσι δεν ειναι ?

401877_452538471505142_117263313_n

About giorgos kallergis

nulla dies sine linea
Aside | This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s