μονολογοι (αρ. 1)

γιωργος καλλεργης

———

το παν ειναι να μπορεις να εισαι σε θεση να επινοησεις το εννοιολογικο κολαζ των ηχων.. ποσο δε μαλλον, να το αντιληφθεις μεσα στο κορμι σου..

ντριν! ντριν! τεχνικες υποσυνειδητου σεξ παρακαλω .
ταχυδρομημενο στην καρδια σου. εισαι δικια μου.

οι πολλες κτητικες αντωνυμιες μου προκαλουν πονοκεφαλο.
η τρελα με την μορφη της τυρβης. θαλασσιες ρουφηχτρες και αλλα διασημα τερατα.

η  παρεκτροπη δεν ειναι απαραιτητα ενα μη αντιστρεπτο κακο.εμπλουτιζει τις αντιφασεις. τις κανει ακομα πιο ακατανοητες. αυτος δεν ειναι αλλωστε ο κυριος  σκοπος της ηδονης?

να και μερικες προχειρες σημειωσεις για μυθιστορημα. «ο σκοτεινος μου κοσμος.
η μαυρη απολογια ενος μοναχικου απο μεθοδο..». ας μην παραμεινει απλα ενας τιτλος.

στοιχεια σχολιασμου:  απο την θεση των ισχυρων,της ολοκληρωμενης φιλοσοφικης ζυμωσης του εαυτου , κατεβαινει απο το λαμπερο του βαθρο, βαδιζοντας με το μερος των πολλων. ιδιαιτερα με το μερος των πιο αδυναμων.

μου αρεσαν ανεκαθεν οι χαρακτηρες αυτοι. ναι, παω απιστευτα πολυ τετοιους χαρακτηρες. μονο σεβασμο εχω για αυτους. διοτι, ο κοσμος- που -ειναι αιωνιος, υποκειται και αυτος στους νομους του εαυτου του. ειναι το πρωτο πραγμα που γνωριζουν αυτες οι περιπτωσεις ανθρωπου. κατανοουν το κενο τους. οι βουδδιστες μαλιστα προεκτεινουν: μεσα απο την επιγνωση του κενου, δημιουργειται η φωτιση.

και εχουμε σχεδιασει ηδη τον γεωμετρικο τοπο του νου. ειναι οσοι και τα φωτονια.
προσθεσε την διακριτοτητα του χωρου. ιδου ενας ακτινοβολος νυχτερινος ουρανος σημειων. στο καφενειο του αστερισμου της πρυμνης θα σε περιμενω.

θυμαμαι τωρα ποσο ομορφα αντικρουει ο καστοριαδης τον diels o oποιος μεταφραζει το αποσπασμα 108 του ηρακλειτου στα γερμανικα ως «απο ολους εκεινους των οποιων ακουσα/αντιληφθηκα τις λεξεις,κανεις δεν εφτασε στο σημειο να κατανοησει οτι το σοφον ειναι κατι το ξεχωριστον απο ολα» και ο οποιος diels, σπευδει μαλιστα να ερμηνευσει τεχνηεντως- «τι ειναι αυτο το «σοφον» το ξεχωριστο απ’ολα τα αλλα, αν οχι ο θεος μιας μονοθεϊστικης θεολογιας συμφωνης με τους κανονες, η ενος φιλοσοφικου ιδεαλισμου συμφωνου με τους κανονες?»

και τωρα ακουστε με τι ερωτημα αντικρουει ο καστοριαδης, αυτην την γνωστη προσπαθεια του χριστιανισμου, να αποδωσει νομιμοτητα στον εαυτο του, ντυνοντας τον ηρακλειτο καταλληλα: «αν ολα ειναι ενα («εν το παν»), τοτε δεν υπαρχει θεση για κατι του οποιου η υπαρξη, θα διαχωριζοταν απ’ολα τα υπολοιπα. ειμαστε λοιπον υποχρεωμενοι, να δωσουμε στις φερομενες ως λεξεις του ηρακλειτου «παντων κεχωρισμενον», μια αλλη, μη μονοθειστικη, εννοια..»

κι η θλιψη, ο θυμος, η οργη, ολα αυτα τα απαισια συναισθηματα/ καταστασεις? πως να τις κοιταξουμε?  ως εμπνευση. ως μια ηρωικη προσπαθεια αλχημειας, να μετατρεψεις τη σκουρια σε χρυσαφι- πες. ναι πες το κι ετσι.

αλλα θυμαμαι και κατι αλλο, επισης: οταν πεθανε ο jim morrison, η δηλωση που εκανε ο lou reed ηταν: «επιτελους, πεθανε». και για πολλα χρονια εζησα με την εντυπωση ενος ψυχρου λεγειν που αντλει απο ενα ζητημα καθαρου μουσικου γουστου, ενος υποκειμενισμου, μιας a priori διαφωνιας, εχθροτητας ισως, του lou προς τον jim, αλλα, μολις τωρα προσεξα, πως ο lou reed ηταν ερωτευμενος με την nico, η οποια νωριτερα ομως, ειχε ερωτευθει τον jim ο οποιος εντελει την ειχε απορριψει.

τελικα, ορισμενες σκιες τις ξεπερνας μονο με πειστικες δικαιολογιες ατεκμηριωτης αντιπαθειας.. η, οπως το ελεγε και ο ξενοφανης καλυτερα απ’ολους:

δοκος δ’ επι πασι τετυκται.

10454923_10205005561247507_1889197832923842281_n

About giorgos kallergis

nulla dies sine linea
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s